مرد٣٩ ساله در بوکان حین عملیات ساختمانی براثر سقوط از بالابر جان باخت.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ؛ بعدازظهر امروز (شنبه ١٢خردادماه ١۴٠٣) مرد ٣٩ ساله در بوکان حین استفاده از بالابر در عملیات ساختمانی، از ارتفاع چهار متری به پایین پرتاب شده و از ناحیه های سر و هر دو دست دچار شکستگی شد و براثر شدت جراحات جان باخت.

براساس آمار در بوکان در کمتر از یک ماه اخیر ٧ نفر در حوادث ناشی از کار از بالابر سقوط کرده اند که بر اثر این حوادث ٣ نفر جان باخته اند.

همزمان با افزایش ساخت وسازها در بوکان از فرمانداری و نهادهای متولی انتظار می رود که با همراهی و هماهنگی انجمن های مردم نهاد آموزش های لازم در مورد نحوه استفاده صحیح از تجهیزات ساختمانی ، ترویج بیمه کارگران ساختمانی و آموزش نکات ایمنی در هنگام ساخت وساز اتخاذ کند. همچنین دفتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در بوکان نیز نظارت بر ساخت و سازهای زیرنظرِ این سازمان را از طریق تشدید کند.

از کارفرما و کارگران نیز انتظار می رود تا با رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب در کار از وقوع حوادث ناگوار مشابه جلوگیری کنند. نکته مهمی که در حوادث ناشی از کار وجود دارد قابل پیشگیری بودن این حوادث می باشد، در صورت رعایت اصول ایمنی می توان از وقوع چنین حوادث ناگواری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/الف

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور