تعدادی از دانش آموزان بوکانی در با ارسال پیام‌هایی برای صدای بوکان نسبت به نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی گلایه‌مند شدند.

یک دانش آموز بوکانی در پیامی برای صدای بوکان نوشت: “سلام ،من دانش آموز کلاس نهم مدرسه ابن سینا من امروز امتحان علوم کشوری داشتیم و به شدت اعتراض داریم به سطح سوالات و سختی انها امتحان امروز سطحش برای دانش آموزان فراتر از تیزهوش و نخبه طراحی شده بود و واقعاً حق تمامی دانش آموزان نهم خورده شده و ممنون میشیم که در امتحان های دیگر سختی سوالات به این روند پیش نرود لطفاً صدای ما را به گوش طراح سوال برسونید

با تشکر.”

دانش آموزی دیگر نوشت: “سلام،عرض میشود لطفاً صدای ما دانش آموزان را به گوش مسئولان برسونیدواقعا امروز ۱ درصد جون تو بدنم مونده بود، داشتم بیهوش میشدم من تو اون چند روز فرصت ۳۰ ساعت خواندم و ۸۶ صفحه نمونه سوال پارسال حل کرده بودم ما اهل شهری کوچیکیم و امکانات شهرهای بزرگ را نداریم و درست نیست مارا با آنها مقایسه کنید‌.

آغای طراح اگر خودت الان دانش آموز بودی قبول میکردی؟اعتراض نمی کردی؟ما نمره‌ی پایانی رو برای انتخاب رشته و نمونه دولتی نیازداریم چرا با سرنوشت ما بازی میکنید؟چرا دوست دارید ما رو بیندازید.

بخدا قسم از تابستون هشتم برای تیزهوشان و‌ نمونه دولتی میخوانم شما هم اینجوری امتحان طرح میکنید من میگفتم ۳۱ درصد معدل رو که میگیرم اینجوری پیش بره ۱درصد هم نمیگرم و یک رشته هم نمی آوردم. افسرده شدم آنقدر درس خوندم این هم وضع طراحی امتحانه!”

در همین خصوص دانش آموزی دیگر نوشت: “با سلام و عرض ادب خدمت شما، بنده دانش‌آموز پایۀ نهم هستم و به شدت به امتحانات کشوری اعتراض دارم چون سوالات با سطح بالایی طراحی شده بود و واقعا در توان بیشتر دانش آموزان نبود که به آنها جواب دهند، اگر همینطور پیش برود بیش از ۵۰٪ دانش آموزان در امتحانات خرداد ماه تجدید میشوند.

لطفاً تا جایی که در توانتان است به مسئولان آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنید

باتشکر…”

انتهای پیام/م