رئیس اداره محیط زیست بوکان در حاشیه بازدید مسئولان از سایت دفن پسماند؛ گفت: ظرفیت سایت شیخلر تکمیل شده و با توجه به عدم تاب آوری زیست محیطی، انتقال آن یک اولویت است.     

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست بوکان، روز سه شنبه (۲۳آبان ماه ۱۴۰۲) «مهندس صنعتی» فرماندار ،«مهندس پارسامهر» معاون برنامه ریزی و عمران و «دکتر محمدخانی» شهردار بوکان با همراهی «دکتر رحیم عبدالکریمی» رئیس حفاظت از محیط زیست این شهرستان با هدف برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت پسماند از سایت های فعلی و جدید پسماند بوکان بازدید کردند.

«عبدالکریمی» در جریان این بازدید، از تکمیل ظرفیت سایت دفن پسماند شیخلر خبرداد و گفت: با توجه به ارزیابی ها و استعلامات انجام گرفته سایت جدید میتواند در دستور کار مدیریت پسماند شهری قرار گیرید و با توجه عدم تاب آوری زیست محیطی، اکنون توجیهی برای تعلل در توقف دفن پسماند در سایت شیخلر وجود ندارد و انتقال آن یک اولویت است.

وی افزود: سایت شیخلر با تولید انبوه شیرآبه و در نتیجه آلودگی آب‌های زیرزمینی ، دود و آلودگی هوای شهری، بوی نامطبوع، بسترسازی برای تکثیر سگهای بلاصاحب و قرارگیری در پناهگاه مخصوص حیات وحش بوکان تاثیرات منفی بسیاری را به محیط زیست بوکان تحمیل کرده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بوکان ضمن درخواست از مدیران شهرداری برای انتقال سایت پسماند از شیخلر به محل جدید، اذعان داشت: انتظار داریم با همکاری و مساعدت لازم ارگانهای مرتبط، سایت جدید پسماند بوکان در سال ۱۴۰۳ فعال شود و وضعیت موجود سایت شیخلر نیز پس از توقف بهره برداری، به درستی مدیریت و قابلیت اکولوژیکی آن احیا گردد.

 

«عبدالکریمی» در پایان ضمن بیان اینکه به نتیجه رسیدن این اقدامات نیاز به همفکری و همکاری مداوم مجموعه شهرستان دارد، اظهار داشت: اداره حفاظت از محیط زیست بوکان به عنوان دبیر کارگروه پسماند این شهرستان، ضمن نظارت بر پروسه انتقال سایت پسماند وهمگام با مطالبات به حق زیست محیطی مردم، همزمان بهبود وضعیت نامطلوب در سایت شیخلر را پیگیری می کند.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : اقبال مرادی