«شاهو محمدی»، نابغه سندروم داون و شناگر مهابادی با ثبت یک رکورد تاریخی؛ اولین مدال طلای تیم ملی ایران در المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین را کسب کرد.

به گزارش صدای بوکان، شب گذشته شاهو محمدی، شناگر مهابادی شگفتی‌ساز المپیک ویژه برلین شد با ثبت رکورد تاریخی توانست ضمن حذف رقبای کهنه‌کار دنیای شنا، نام خود را جاودانه و اولین مدال طلای تیم‌ملی در بخش ویژه سندورم داون را کسب کند.

شاهو محمدی، شناگر مهابادی تنها نماینده ایران در رشته ورزشی شناست، که در مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین شرکت می کند. احتمال می رود کسب این مقام توسط “شاهو محمدی” در کتاب‌ گینس نیز با توجه به سن پایین این شناگر ثبت شود.

محمدی، نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون که متولد ١٣ شهریور ماه سال ۱۳۸۴ است، به عنوان نخستین شناگر توانخواه، نزدیک به ۳ هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

در ادامه مسابقات المپیک ویژه برلین ، محمدی شناگر مهابادی ، امروز(چهارشنبه ۳۱ خردادماه) در ماده ۱۰۰ متر پروانه به مصاف رقیبان خواهد رفت .

المپیک ویژه با حضور ورزشکاران کم‌توان ذهنی در ۲۶ رشته ورزشی و با حضور ۷۰۰ ورزشکار از ۱۹۰ کشور از ۲۲ خرداد تا ۵ تیرماه با شعار «با هم شکست ناپذیر هستیم» در برلین آلمان برگزار خواهدشد.

در این مسابقات کاروان ورزشی ایران برای اولین بار در قالب یک کاروان ۳۹ نفره که ۲۵ نفر آن را ورزشکار زن و مرد تشکیل می‌دهند در ۹ رشته ورزشی (فوتسال، بدمینتون، دوچرخه سواری، تنیس روی میزی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، بوچی و شنا) به این رقابتها اعزام می‌شود.

انتهای پیام/م